donderdag 8 november 2012

Eetlust 1 jaar!!

Hoera hoera hoera, Eetlust heeft de leeftijd van 1 jaar bereikt. Een jaar geleden schreef ik mijn allereerste blogpost waarin ik me de vraag stelde of er wel behoefte was aan een tigste  kookblog.
Eigenlijk was Eetlust gisteren jarig maar ik had de hele tijd 8 november in mijn hoofd, ach ja dat ben ik dan ook weer. Het maakt het feestelijke gevoel er niet minder om.
Wat een jaar was dit! Na de eerste voorzichtige schreden op het bloggerspad ging het helemaal los.


Brood bakken werd weer opgepakt, nu zelfs ook met zuurdesem wat al een hele nieuwe ervaring was, onlangs piccalilly gemaakt die zich echter nog een maand of twee  moet ontwikkelen en koesteren in een koele, donkere omgeving volgens een zeker iemand...Nog nooit zoveel pompoenen in huis gehad als dit jaar, ben er nu wel weer even klaar mee. Behalve voor pompoensoep natuurlijk! Pizza kan ik nu gemakkelijk zelf maken. Zo zie je maar, zelfs kook je inmiddels tientallen jaren met veel plezier, een mens is nooit te oud om te leren.
Het een en ander ontdekt zoals aardbeienmunt, het groeide en bloeide welig, rook heerlijk naar aardbei maar bleek qua toepassingen niet zo'n succes. Leuk ter decoratie dat wel. Behalve ontdekkingen ging er ook wel eens wat mis met als dieptepunt wel de totaal verkoolde bruschetta met daarbij een in dikke rookwolken gehulde keuken.
Hoort er allemaal bij en met dat soort blunders kan ik jullie ook weer vermaken niet waar. 

En dan al die nieuwe leuke, lieve, gezellige, humoristische, eetlustige mensen die vol passie koken, produceren, vertellen, kennis delen. Twijfelde ik een jaar geleden nog of ik er wel aan moest beginnen, in dit jaar zijn er weer vele blogs bijgekomen. Iedereen met een eigen stijl . De één blogt voornamelijk over de zoete kant, een ander uit haar of zijn voorliefde voor een bepaald land of experimenteert er lustig op los of wil door het bloggen de kookkennis vergroten, geweldig!

Het enige waar ik spijt van heb en dat gaf ik bij het honderdste bericht ook al aan is dat ik niet veel eerder ben gaan bloggen. Ik sta nog voor 100% achter wat ik in dat bericht schreef en we zijn alweer ruim 100 berichten verder...
Eén wens van toen , namelijk het in het 'echie' ontmoeten van al die leuke mensen wordt in mei werkelijkheid tijdens het Foodbloggersweekend. Samen met de partners in crime Es en Tessa ga ik daar een mooi feestje van maken. We dachten aan een gezellig onderonsje, misschien met ongeveer  8 eetlustige mensen een gezellige middag doorbrengen, lekker samen koken, een borreltje erbij, kletsen, uiteindelijk bed inrollen en de volgende dag na een voedzaam ontbijt weer naar de diverse thuizen.
Dat ik nu locaties voor 20 à 25 mensen onder de loep neem zegt iets over het animo...
Er spookt meer door mijn hoofd maar dat vergt nog enig onderzoek. als het haalbaar is horen jullie er tijdens het 2e Eetlustjaar ongetwijfeld meer van.

Het eerste jaar als blogger was geweldig, wat mij betreft komen er nog heel wat jaren bij.
Jullie allemaal bedankt voor het lezen, de reacties, de tips, jullie recepten, fantastische producten, aanwezigheid, het opvijzelen van mijn kennis... Top!


12 opmerkingen:

Anoniem zei

Gefeliciteerd! Wat mij betreft komen er ook nog vele jaren bij! :)

Eetlust zei

Dank je! Wat mij betreft ook :)

Mannin zei

Gefeliciteerd met het 1-jarig bestaan van "eetlust"! Ik hoop dat er nog vele (blog)jaren bij komen!

Eetlust zei

Dank je wel Mannin! Eten moeten we toch dus er zal altijd wel inspiratie blijven voor postjes :)

Antoinette Coops zei

Gefeliciteerd!

Eetlust zei

Dank je wel Antoinette, op naar de 2!

Marianne zei

Leuk. Je hebt een inspirerende blog met mooie, leerzame recepten.

Ga zo door, je bent een aanwinst voor foogblogland :-)

Groetjes,

Marianne

Eetlust zei

Dank je wel Marianne, ik zal mijn best blijven doen :)

Caroline Brouwer zei

Vandaag druk geweest, gelukkig zie ik het nog op tijd. Van harte gefeliciteerd!

Eetlust zei

Dank je wel Caroline! Eens kijken wat ik het komende jaar allemaal weer kan verzinnen :)

Unknown zei

Hiep, hiep, hoera! Een jarige blog! Proficiat en doe zo verder.
Myriam van Hap & Tap (nog lang geen 1e verjaardag in zicht ;-))

Eetlust zei

Dank je Myriam! Een jaar is voorbij voor je het weet :)